Robotiikkayhdistys

Suomen Robotiikkayhdistys ry on avoin teollisuuden robotiikasta kiinnostuneiden henkilöiden, yritysten, koulutuslaitosten ja muiden toimijoiden yhteisö. Olemme vuonna 1983 perustettu yksityinen, voittoa tavoittelematon yhdistys.

Toimintamme tavoitteena on tukea jäsenistöämme teollisuuden robotiikan käytössä ja koulutuksessa sekä auttaa aiheesta kiinnostuneita tehostamaan toimintaansa ja osaamistaan teollisuuden robotiikan alueella.

Tavoiteisiimme pääsemme järjestämällä koulutus- ja tutustumistilaisuuksia sekä kotimaassa että ulkomailla ja julkaisemalla alan kirjallisuutta. Olemme myös mukana alan tutkimusprojekteissa ja tuemme robotiikkaa opiskelijoille ja koululaisille tunnetuksi tekevien yhdistysten toimintaa.

Kansainvälistä toiminnan edistämiseksi olemme euRoboticsin, The Global Robot Clusterin ja IARA, The International Alliance of Robotics Associations jäsen.

Jäsenistömme koostuu noin 300 henkilöjäsenestä ja 60 kannatusjäsenestä.